137 چرا خوردن سبزیجات مهم است؟
نوشته شده توسط : ساحل

چرا خوردن سبزیجات مهم است؟

خوردن سبزیجات مزایای سلامتی را به همراه دارد - افرادی که سبزیجات و میوه بیشتری را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم سالم مصرف می کنند احتمالاً خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن را کاهش می دهند. سبزیجات مواد مغذی لازم برای سلامتی و حفظ بدن شما را تأمین می کنند.

تاثیر سبزیجات در رشد موها – بازار روز ایرانیان مگ

مواد مغذی

بیشتر سبزیجات به طور طبیعی کم چربی و کالری دارند. هیچ کدام کلسترول ندارند. (سس ها یا چاشنی ها ممکن است چربی ، کالری و یا کلسترول را اضافه کنند.)
سبزیجات منابع مهم بسیاری از مواد مغذی از جمله پتاسیم ، فیبر غذایی ، فولات (اسیدفولیک) ، ویتامین A و ویتامین C هستند.


رژیم های غذایی سرشار از پتاسیم ممکن است به حفظ فشار خون سالم کمک کند. منابع گیاهی پتاسیم شامل سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی شیرین ، لوبیای سفید ، محصولات گوجه فرنگی (رب ، سس و آب میوه) ، سبزی چغندر ، سویا ، لوبیا لیما ، اسفناج ، عدس و لوبیا کلیه است.


فیبر غذایی حاصل از سبزیجات ، به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم ، به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. فیبر برای عملکرد مناسب روده مهم است. به کاهش یبوست و دیورتیکولوز کمک می کند. غذاهای حاوی فیبر مانند سبزیجات به احساس کمبود کالری کمتری کمک می کنند.


فولات (اسیدفولیک) به بدن کمک می کند تا سلول های قرمز خون را تشکیل دهد. زنان در سن باروری که ممکن است باردار شوند باید فولات کافی از غذاها مصرف کنند و علاوه بر این 400 میکروگرم اسید فولیک مصنوعی از غذاهای غنی شده یا مکمل ها استفاده شود. این باعث کاهش خطر نقص لوله عصبی ، اسپینا بیفیدا و آنسفالی در حین رشد جنین می شود.
ویتامین A چشم و پوست را سالم نگه می دارد و به محافظت در برابر عفونت ها کمک می کند. ویتامین C به بهبود بریدگی ها و زخم ها کمک می کند و دندان ها و لثه ها را سالم نگه می دارد. ویتامین C به جذب آهن کمک می کند.

فواید سلامتی

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کلی سالم ، خوردن غذاهایی مانند سبزیجات که کالری کمتری در هر فنجان دارند به جای برخی غذاهای با کالری بالاتر ممکن است در کاهش کالری مصرفی مفید باشد.
خوردن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کلی سالم ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی از جمله حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.
خوردن یک رژیم غذایی سرشار از برخی از سبزیجات و میوه ها به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم سالم ممکن است در برابر انواع خاصی از سرطان ها محافظت کند.
افزودن سبزیجات می تواند به افزایش دریافت فیبر و پتاسیم کمک کند ، مواد مغذی مهمی هستند که بسیاری از آمریکایی ها به اندازه کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند.
بازگشت به بالا





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache011last1592657839